Nauka - doświadczenia - zabawa
baw, ucz się
i rośnij z nami!
Miejsce, gdzie dziecko jest najważniesze!
- Kolbuszowa
- Majdan Królewski
- Głogów Małopolski
zajęcia dodatkowe w naszych placówkach
BEZPŁATNE ZAJĘCIA DODATKOWE
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego w naturalny sposób, bowiem chcemy, aby język angielski stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po pół godziny i prowadzone są w formie zabawy, w korelacji z wszystkimi obszarami edukacji. Do wprowadzenia i utrwalenia słówek izwrotów wykorzystujemy również, w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego (zabawy dowolne, posiłki, spacery itp.) Podczas zajęć koncentrujemy się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia. Rozwijanie sprawności słuchania odbywa się poprzez: osłuchanie się z brzmieniem języka angielskiego, reagowanie na proste polecenia i pytania, Dzieci: słuchają nauczyciela z jednoczesnym obserwowaniem jego gestów i mimiki, słuchają nagrań w języku angielskim (historyjki, dialogi, piosenki, wierszyki), słuchają tekstu czytanego, słuchają i oglądają programy edukacyjne, filmiki, bajki animowane w języku angielskim. Rozwijanie sprawności mówienia odbywa się poprzez: powtarzanie za nauczycielem, nagraniem, konstruowanie prostych wypowiedzi, odgrywanie scenek lub dialogu, recytacja wierszyka, śpiewanie piosenki, opowiadanie historyjki obrazkowej. Zajęcia wzbogacane są pracami plastycznym i ćwiczeniami przygotowującymi do nauki sprawności pisania. Dzieci wykonują ćwiczenia językowe w postaci graficznej: łączenie, uzupełnianie rysunku, rysowanie po śladzie, odwzorowywanie, samodzielne rysowanie.
ZAJĘCIA Z RYTMIKI
Zajęcia rytmiczne to przede wszystkim nauka poprzez wspólną zabawę, która prowadzona jest tak aby zdobywanie wiedzy kojarzyło się dziecku z przyjemnością. Specjalnie skonstruowane zajęcia rytmiczne zawierają w sobie różny dobór ćwiczeń z elementami wyrabiania sprawności fizycznej, uwrażliwienia na zmiany zachodzące w muzyce, oswajania z zagadnieniami muzycznymi, ilustracjami ruchowymi do piosenek, elementami tańca towarzyskiego, tańca grupowego oraz relaksacją przy muzyce i muzykoterapią.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. W tym celu w naszym przedszkolu prowadzone są zajęcia logopedyczne obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe) oraz terapię logopedyczną (zajęcia w małych zespołach, parach lub indywidualne). Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną i bezstresową formą zabawy – pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
Podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:
– kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
– usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),
– kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
– rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy )
– wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
– rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
– rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
– uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.
– kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka.
ZAJĘCIA TANECZNE
Zajęcia taneczne wspierają rozwój dziecka we wszystkich sferach: fizycznej, poznawczej, emocjonalnej, społecznej, a nawet duchowej. Taniec rozwija prawidłową postawę ciała, sprawność motoryczną, koordynację i pamięć ruchową, świadomość własnego ciała, orientację czasowo-przestrzenną, szybkość reakcji. Angażując zmysły: słuch, wzrok, dotyk, ruch stymuluje integrację sensoryczną. Ułatwia procesy adaptacyjne, kształtuje poczucie własnej wartości, pewność siebie, samodzielność i komunikatywność. Uczy solidarności, otwartości i współdziałania w grupie. Wpływa na kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, poczucia piękna i estetyki. Rozwija zdolność ekspresji i improwizacji ruchowej, inwencję twórczą oraz kreatywność, pobudza szeroko pojętą działalność artystyczną. Poprzez poznawanie polskich tańców narodowych i regionalnych rozwija się w dziecku poczucie przynależności i tożsamości narodowej oraz wrażliwość na polską kulturę. Nauka tańców pochodzących z innych narodów daje możliwość poznawania różnych kultur i czerpania radości z międzynarodowej spuścizny. Zajęcia taneczne wpływają na wszechstronny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, opierając się na naturalnej potrzebie ruchu.
WARSZTATY KULINARNE
Obserwując zapał towarzyszący dzieciom w czasie prac kuchennych postanowiliśmy zorganizować warsztaty kulinarne dla przedszkolaków.
Zajęcia te mają na celu nauczyć dzieci czerpania radości ze wspólnego przygotowywania potraw oraz zachęcić przedszkolaki do zdrowego odżywiania pokazując, że to, co jest zdrowe może też ładnie wyglądać i wyśmienicie smakować.
Dzięki warsztatom kulinarnym dzieci rozwiną nawyki racjonalnego i zdrowego odżywiania, nabędą umiejętność planowania i organizowania swoich działań, rozwiną swoją kreatywność, samodzielność, sprawność manualną, zapoznają się z zasadami savoir- vivre przy stole. Wspólne przyrządzanie posiłków będzie również okazją do wzmocnienia współdziałania i przyjaźni między dziećmi.
AKROBATYKA
Zajęcia te mają na celu wzmocnienie, rozciągnięcie, poprawę gibkości oraz koordynacji całego ciała. Celem zajęć jest nie tylko poprawa ogólnej sprawność fizycznej, ale także rozwijanie takich cech charakteru jak: odwaga, wytrwałość w dążeniu do celu, dyscyplina, punktualność, obowiązkowość, pewność siebie, systematyczność i konsekwencja. Dla przedszkolaków zajęcia ogólnorozwojowe prowadzone są w formie zabawy tak, by dzieci chętnie przyswajały nowe ćwiczenia i powtarzały je. Trening oparty jest na stosowaniu różnorodnych zestawów ćwiczeń wpływających na poprawę aparatu kostno-mięśniowego i korygowanie wad postawy.
ZUMBA
Zumba dla Dzieci to nie tylko ćwiczenia i taniec. Zumba dla Dzieci promuje zdrowy tryb życia u dzieci i uczy szacunku, pracy zespołowej, odpowiedzialności i zaufania. Podczas zajęć Zumby dzieci uczą się i rozwijają koordynację, równowagę, kształtują i rozwijają swoją kreatywność, dyscyplinę oraz pamięć!
SENSOPLASTYKA
SENSOPLASTYKA w naszym przedszkolu – wybuch kreatywności podczas zajęć.
Robimy wszystko, aby zajęcia w przedszkolu były rozwojowe, stymulujące wszystkie zmysły, uczące samodzielności. Sensoplastyka® umożliwia nam wspieranie kreatywności, doświadczania sukcesów przez wychowanków, wychodzenia ze schematów, a przede wszystkim wspieranie rozwoju zmysłów.
Można do woli się brudzić i bawić, a przy tym rozwijać mowę i usprawniać funkcje motoryczne dziecka. Poznaj Sensoplastykę – metodę wspierania rozwoju za pomocą stymulacji sensorycznej i swobodnego procesu twórczego.
Czemu służy Sensoplastyka?
Dzięki kolorowej stymulacji wpływamy na wiele aspektów rozwoju dzieci:
- wspieramy rozwój zmysłów,
- wspomagamy budowanie ich świadomości ciała i przestrzeni,
- dbamy o usprawnienie ruchowe,
- *poprzez wspólne działania pogłębiamy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi, budując w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa,
- wspieramy rozwój poznawczy – opisujemy elementy świata, pokazujemy proces przemian substancji oraz związki przyczynowo-skutkowe.
KODOWANIE I PROGRAMOWANIE
Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji. Stopniowo oswajamy dzieci z nowymi pojęciami, które stają się dla dzieci bardziej zrozumiałe i pozytywnie kojarzone, bo programowanie może być świetną zabawą. Dzieci stopniowo uczą się kompetencji przydatnych w nauce programowania. Podczas takich aktywności uczymy dzieci m.in.: współpracy, planowania, analizowania i samodzielnego tworzenia różnych kodów.
Umiejętność kodowania jest o tyle ważna, że pomaga w nauce, zarówno czytania, jak i pisania. Patrząc dalej w przyszłość – wspiera rozwój dziecka pod kątem późniejszego życia w świecie technologii.
Naukę programowania powinno się rozpocząć już od najmłodszych lat przedszkolnych i szkolnych, kiedy to dziecko odznacza się największą ciekawością świata, jest spragnione odkrywania, zmieniania i budowania.
Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany. Wprowadzenie nauki programowania w pierwszym etapie edukacyjnym daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia, ale również wdrażanie do pracy zespołowej.
W czasie zajęcia maluch rozwija podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową.
Programowanie i technika komputerowa jest dziedziną szybko rozwijającą się, przenika do różnych sfer życia, a komputerów i innych urządzeń multimedialnych przybywa w oszałamiającym tempie. Jest ich coraz więcej i coraz bardziej wpływają na nasze życie. Coraz trudniej wyobrazić sobie naukę czy rozrywkę bez ich wsparcia.
Wprowadzając zajęcia programowania w przedszkolu, zapewniamy z jednej strony przyjemny kontakt z nowoczesnymi urządzeniami i nowinkami technologicznymi, z drugiej zaś musimy jednak dbać o to, by kształtować w dziecku prawidłowy stosunek do nich. Uczymy zarówno ich samym, jak i ich rodzicom, że wykorzystywane programy i urządzenia mają nie tylko bawić, ale też uczy i pomagać w życiu codziennym. To od nas zależy, jakie programy uruchamiamy i w jaki sposób dziecko z nich skorzysta. Programy komputerowe, w tym także gry, są dostosowane do wieku i ich zainteresowań.
Programując dzieci uczą się:
- eksperymentowania poprzez swobodne poszukiwanie rozwiązań,
- kreatywności i pomysłowości – rozwijając swoją wyobraźnię,
- krytycznego podejścia do efektów pracy, dążąc do ich nieustannego udoskonalania,
- wytrwałości i cierpliwości, czekając na efekty własnej pracy, jednocześnie rozumiejąc konieczność wkładania w nią wysiłku,
- współpracy,
- rozwiązywanie problemów,
- zadawanie odpowiednich pytań,
- zbierania i porządkowania danych, określając ich rzetelność i wiarygodność,
- tworzenia algorytmów – sekwencji, powtarzalności procedur i czynności,
- wykrywania i diagnozowania błędów,
- formułowania zrozumiałych komunikatów.
basen
Pływać warto uczyć dzieci w każdym wieku, a im młodsze dziecko, to nauka przychodzi łatwiej, bez wysiłku w formie zabawy. Nauka pływania jest najbardziej popularną formą zajęć ruchowych, a wprowadzenie jej w wieku przedszkolnym jest wskazane ze względu na kilka czynników:
- aspekt zdrowotny – podnoszenie ogólnej wydolności i wytrzymałości organizmu, regulowanie funkcjonowania poszczególnych układów (nerwowego, oddechowego, krążenia);
- rozwijanie koordynacji nerwowo-mięśniowej oraz orientacji przestrzennej poszczególnych części ciała względem siebie;
- obniżenie napięcia mięśniowego i rozluźnienie stawów, przy jednoczesnym wzmacniającym wpływie na cały układ ruchowy;
- zmniejszenie pobudliwości układu nerwowego oraz łagodzenie napięcia i stresu;
- nauka podstawowych umiejętności pływackich;
- rozwój psychoruchowy i emocjonalny;
- korekcja wad postawy oraz hartowanie organizmu.
Zajęcia na basenie w naszym przedszkolu odbywają się raz w tygodniu dla dzieci z poszczególnych grup wiekowych. Zabawy i ćwiczenia w wodzie prowadzone są przez instruktora – ratownika z udziałem nauczycieli i pomocy nauczyciela pracujących w poszczególnych grupach. Grupy basenowe są jednorodne pod względem wieku i poziomu umiejętności pływackich. W nauczaniu grupowym istnieje możliwość prowadzenia współzawodnictwa i realizowania zadań natury wychowawczej, takich jak: kształtowanie koleżeńskości, odwagi, ambicji czy silnej woli.
Zajęcia polegają na intensywnych, ciekawych ćwiczeniach i zabawach oswajających z wodą urozmaiconych zabawkami, elementami pomocniczymi do nauki pływania: deski, makarony, piłki gumowe różnej wielkości, obręcze, zabawki do wyławiania pod wodą. Wszelkie ćwiczenia i zabawy są wyjaśniane i demonstrowane przez instruktora lub uczestników. Na zajęciach instruktor znajduje się w wodzie w bezpośrednim kontakcie z dzieckiem. Jest to ważne przy nabraniu poczucia większego bezpieczeństwa i pewności w pokonywaniu trudności pływackich.
URODZINY DLA KAŻDEGO
Raz w miesiącu dla każdego dziecka, które w danym miesiącu obchodzi urodziny organizujemy wspaniałą zabawę z przepysznym tortem i upominkiem.